Friday 12 August 2011

Iftar Part 1

Written by Nadia at 5:10 am
Assalamualaikum :)

Nak cite semalam saya gi berbuka ngn close friend saya, Rozihamila @ Rozi @ Miss Goss...heee :D. Adik dia, Dina pun ade. And of coz, anak saya pun kenala adakan? Saya kan ibu bertanggungjawab...wah!

At first ktorang plan nak buka kat Kenny Rogers je. pastu tetibe saya teringat Noodle Station yg baru je bukak kat Angsana. Saya pun x penah try lagi so endup kt ctu je. janji nk jumpe kul 8. Batalkan pose kat umah pastu gi after maghrib. So saya ni berebut2 la siap. Mengalahkan Watson Nyambek. Eh tapi dia pun bukannye laju sgt pun..huhu. Tup-tup Rozi ngn Dina sampai dekat kul 9. Tak kesahla. Janji dpt syabedek..betul ke aku eja ni???

Masa saya sampai kt Noodle Station tu, xde customer laen except ade sorang couple tgh uat payment. Adela few staffs tgh duduk2 sambil borak menceritakan hal2 ekonomi negara. Poyo. Takde maknanye derang nak cite menda2 ilmiah camtu. So saya ni dgn semangat yg jitu ditambah dgn perasaan lapo pun memanggil la salah sorang dr derang ni nak order. Eh dan dan depa uat bodo je. Saya yg memang terkenal ngn sikap baran ni ( tapi i tetap lemah lembut) mulala hangen kus kus satu badan. Seb baek ade sorang tu bgn and attended me. Tapi saya sound gak ' yang lain2 tu xdgr ke buat2 x dgr?' Dia senyum je la. Yerla tak kan dia nak jawab lak kan. Tak pasal2 kain lap yg dia pegang tu saya uat jerut leher dia. So saya pun orderla for my son dulu sbb dia dh berdondang sayang 'hungry hungry hungry'.........

Bile Rozi ngn Dina dh sampai baru ktoran lak order. nak jadik cite kad ATM Dina kena lak telan. hai macam2.. Kali ni staf2 tu dh tak pekak coz minah yg memula uat bodo masa saya panggil bgn and took our orders. Dasar poyo.

Pas dh menjamu selera ktorang pun menjamu la pulak mata..kikiki. Tapi tak beli ape pun. Anak saya je pau VCD ngn mainan. Dia skang dh pandai pau. tgk baju pun dia nak gak. Seb baek la dia jenis yg tak melalak guling-guling kat lantai kalau saya tak ikut sgt his request.

Anyway, masa nk balek dugaan melanda lagi. Tadi masa nak amek order kan. Ni masa nak kuar dr Angsana. Memula kena beratur panjang nak bayp parking. Tu takpela. semua org pun beratur,bukan saya soghang. Yg menjadik bahana tu bile saya nak masuk kan ticket kt dlm machine tu, dia dgn senang ati dan tanpa perasaan belas kasihan ckp 'Your card cannot be read. Please go to the payment station to make a payment'..Dahla masa tu berratur keta kat belakang. Dok berhon-hon. memang hangen la saya. Yg korang hon macamla aku sengaja maen cucuk2 ngn mesin tu. Dodol!! So saya kena parked kt tepi went back to the counter at Ground Floor and beratur balek panjang2. Sampai depan counter elok je makcik tu mintak saya sehengget lg. Maka saya dgn suare yg maseh dikawal (sbb dia makcik) bgtau 'saya dh bayo tapi mesin cakap takley baca. Cube tgk kat tiket tu kn dh printed masa bayo'. Makcik tu dgn tenangnye bagi balek tiket tu. Saya agak je tu muka tenang dia. Agaknye tu muka 'apehal minah ni. Dah bayo awat bg aku balek tiket ni?'..Saya sabo lagi saya cakap 'mesin tu bgtau kt saya tiket ni xley baca. nanti makcik bg saya tiket yg sama pun takley baca gak. Nanti saya kena dtg sini balek. Saya dh penat'..Barula makcik tu cam uat muka paham pastu uat something to the ticket and bagi balek kat saya. Masa ni muka saya dh memang takley senyum langsung dh

Ape-ape pun saya selamat sampai ke rumah. Alhamdulillah..heee :D


Menu dia macam2 sampai pening saya nak order mana satu ~__^

Ni yg saya order. Nama dia tak igt plak. Not bad. Tasted like Carbonara tapi a bit dry.




Ok bubbye ~__~

0 comments on "Iftar Part 1"

Post a Comment

- I'd appreciate your comments
- No harsh words, please :)
- Thank you :D

 

✿Ceritera Nadia✿ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal

Copyright©Belongs to Nadia and Nadia only